Skuteczny sklep internetowy

2015-10-01 dodany przez Mateusz Wojtkowiak

Decyzja o uruchomieniu działalności gospodarczej z wykorzystaniem sprzedaży drogą internetową to pełne niespodzianek wyzwanie. Statystyki pokazują, że Polacy coraz częściej dokonują zakupów via Internet. Może się więc wydawać, że nasza firma oferując sprzedaż internetową, będzie z góry skazana na sukces. A jednak w świetle danych okazuje się, że ponad połowa sklepów internetowych ponosi klęskę, bo nie potrafi wpłynąć na wzrost swoich przychodów. Jeśli chcecie, by Wasz sklep w sieci nie dołączył do tych smutnych statystyk, przeczytajcie poniższy tekst.

 

Magiczna strona główna
Gdy już określimy profil działania naszego sklepu, zarejestrujemy swoją działalność i dokonamy wyboru domeny oraz serwera, pozostaje nam zadecydować o wizualnej stronie sklepu ze sprzedażą elektroniczną. Pamiętajmy, że wybór właściwej kolorystyki, dobór grafiki, czy profesjonalne opisy produktów to narzędzia pełniące funkcję wystroju wnętrz w przypadku naszej działalności w sieci. Dlatego strona główna sklepu internetowego musi być oryginalna, a zarazem przejrzysta i łatwa w obsłudze. Jeśli nie mamy doświadczenia w zakresie budowania wizerunku e-sklepu, skorzystajmy z profesjonalnych usług w tym zakresie.

 

Właściwy dobór strategii cenowej
Trudno mówić o wyborze jednej i uniwersalnej do wszystkich typów e-commerce strategii doboru cen, które przywiążą klientów do zakupów u nas i przyniosą naszej działalności realne korzyści. Trzeba mieć jednak świadomość, że dobór strategii cenowych jest tak samo istotny jak aspekt wizualny naszego sklepu oraz asortyment sprzedawanych w nim produktów. Wyróżniamy kilka najpopularniejszych strategii, które są pomocne w wycenianiu swoich produktów, bądź usług. Pierwsza z nich to uwielbiana przez sieci marketów i dyskontów tzw. ,,charm pricing”, czyli tzw. urok cen. Okazuje się, że stosowanie cen niepełnych tzn. kończących się na 9 lub 99, może zwiększyć utarg nawet o 20 do 40%. Czasem na klientów działa także okresowa podwyżka ceny produktu, stwarzająca wrażenie sprzedaży przedpremierowej, lub możliwości dokonania zakupów ze specjalnej limitowanej oferty. Ta strategia to tzw. ,,skimmimg pricing” (spijanie śmietanki). Kolejna strategia zwana ,,benchmarking” pozwala rozeznać się w cenach firm konkurencyjnych i na tej podstawie ustalić własne ceny. Od czasu do czasu dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest oferowanie produktów w pakiecie po atrakcyjnej cenie za komplet.

 

Efektywne działania marketingowe
Pod tym hasłem rozumie się wszystko to, co sprawia, że potencjalni klienci będą zainteresowani oferowanymi przez nas produktami, czy usługami. Szczególnie istotną rolę w wykorzystaniu potencjału sprzedażowego e-sklepów daje oferowana przez agencje reklamowe  usługa pozycjonowania w połączeniu z linkami sponsorowanymi AdWords. Sprawdzonym uzupełnieniem dla działań z tego zakresu jest np. przeprowadzanie kampanii linków sponsorowanych. Co więcej taką kampanię możemy uruchomić czasowo (do pojawienia się pozycjonowanych fraz wysoko w wynikach naturalnych), lub w połączeniu z usługą pozycjonowania i AdWords. Sprzedaż on-line może stać się interesem naszego życia, jednak jak do każdej inwestycji trzeba podejść do niej z rozsądkiem. Pomocą służą też wyspecjalizowane firmy świadczące szeroko rozumiane usługi internetowe.