Poznaj sposoby na poprawę konwersji na Twojej stronie

2015-10-19 dodany przez Mateusz Wojtkowiak

Jeśli jesteś przedsiębiorcą prowadzącym biznes w Internecie, pojęcie współczynnika konwersji nie może być dla Ciebie czarną magią. Najkrócej mówiąc, współczynnik konwersji to procentowa wskazówka na temat aktywności użytkowników na naszej stronie i wykonywania przez nich poszczególnych pożądanych przez nas akcji. Innymi słowy współczynnik konwersji wyraża skuteczność danej strony oraz jej reklamy w sieci. Dlatego warto zadbać o to, by miał jak najwyższą wartość.

Czemu ma służyć poprawa wskaźnika konwersji?
Trzeba wiedzieć, że strona bez konwersji nie zamienia ruchu użytkowników w działania pożądane dla nas, czyli generujące przyszłe przychody. Korzyści płynące z optymalizacji współczynnika konwersji to zatem także klucz do sukcesu rynkowego dla każdej firmy. Z pojęciem współczynnika konwersji należy powiązać funkcjonalność naszej strony internetowej, a także jej szanse na dotarcie do właściwego klienta w odpowiednim miejscu i czasie. Pamiętajmy, że internauci są nastawieni na oszczędność czasu i sprawną realizację działań związanych z zakupem usługi, lub produktu. Istnieje wiele sposobów na to, by współczynnik konwersji naszej strony www znacznie się zwiększył.

Oto kilka najbardziej sprawdzonych sposobów, by to osiągnąć:

1. Zadbaj o łatwą i przejrzystą nawigację na stronie.
Jeśli klient zaraz wejściu na stronę nie będzie mógł znaleźć tego, czego szuka, z pewnością zrezygnuje z zakupu i opuści Twoją stronę. Postaraj się zatem, by poruszanie się po stronie było intuicyjne i zaskakująco proste.

2. Umieszczaj unikatowe treści i dołącz opcję dodawania opinii użytkowników.
Skutecznym sposobem na zainteresowanie użytkowników naszą ofertą jest wyróżnienie się na tle konkurencji poprzez niesztampowe i atrakcyjne opisy produktów. Zadbajmy również o to, by strona zawierała aktualne opinie użytkowników. W świetle badań przeprowadzonych przez CompUSA i iPerceptions okazuje się, że aż 63% konsumentów chętniej decyduje się na zakupy poprzez daną stronę www, jeśli zawiera ona oceny i recenzje produktów/usług.

3. Spraw, by skontaktowanie się z Twoją firmą nie nastręczało trudności.
Pamiętajmy, że nawet dla działalności typu e-commerce ważna jest możliwość kontaktu telefonicznego. Użytkownicy naszej strony powinni mieć zatem szansę znalezienia w widocznym miejscu numeru telefonu kontaktowego. Ta prosta zmiana może w znacznym stopniu zwiększyć dochody naszej firmy.

4. Analizuj i wprowadzaj zmiany przycisków „Call to Action”.
Warto zadbać o to, żeby CTA był ulokowany na naszej stronie we właściwym miejscu jako skuteczne narzędzie do dokonywania przez użytkownika działań. Ten przycisk powinien odróżniać się od pozostałych części witryny zarówno formą graficzną, jak odpowiednio sformułowanym tekstem. Projektując nasz ,,Call to Action”, miejmy też na względzie zaobserwowane preferencje użytkowników i wygląd witryn konkurencyjnych firm.

5. Zaoferuj klientom kilka opcji płatności.
Każdy użytkownik ma swoje ulubione i sprawdzone sposoby dokonywania płatności za zakupy on-line. Nie pozwól, by z braku jakiejś opcji płatności klient się zniechęcił i zrezygnował z zakupów na Twojej stronie.

6. Przyciągnij uwagę tych, którzy odwiedzając stronę, nie zamierzają nic kupić.
Dobrym sposobem na zwiększenie współczynnika konwersji jest dodatkowa zachęta do zakupu dla użytkowników jeszcze nie zdecydowanych. Nawet jeśli od razu nie wykonają zamówienia na naszej stronie, to będą zaintrygowani ofertą i być może prędzej, czy później staną się naszymi klientami.

7. Pamiętaj, że najważniejszy jest sam produkt.
Aby zachęcić użytkowników strony do zakupów, postawmy na duże i dobre jakościowo zdjęcia towarów, a następnie umieśćmy je na stronie głównej. Klient zaglądając na taką stronę, powinien zaraz się zorientować, co mamy do zaoferowania.