Na co zwrócić uwagę by Twoja strona była interesująca dla klienta

2015-10-12 dodany przez Mateusz Wojtkowiak

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, czy jesteś właścicielem organizacji, czy firmy z działalnością stacjonarną, postaraj się, by Twoja strona www jak najlepiej prezentowała Cię szerszemu gronu odbiorców. Aby nie być w sieci anonimowym, trzeba najpierw dokładnie przemyśleć co, i w jaki sposób pokazać na stronie internetowej. Dobrym uzupełnieniem profesjonalnej strony Twojej firmy będą aktualizowane na bieżąco profile w mediach społecznościowych i przemyślana działalność na forach internetowych.

Jaka strona przykuje uwagę klienta?
Zanim zabierzesz się do założenia strony internetowej swojej firmy, zastanów się, na co Ty sam zwracasz uwagę robiąc zakupy w e-sklepie, czy szukając informacji na temat poszczególnych przedsiębiorstw w Internecie. Zapewne prędzej, czy później dojdziesz do wniosku, że naprawdę dobra strona www jest: profesjonalnie wykonana, nieszablonowa i nowoczesna oraz funkcjonalna. Atrakcyjna strona internetowa przykuwa uwagę odbiorców, jest czytelna i przejrzysta, wzbudza ciekawość, której efektem może być dla Ciebie pozyskanie nowych kontrahentów i rekomendacja produktów/usług coraz to nowej grupie klientów. Warto zainwestować w nowoczesną szatę graficzną, która będzie oddawała specyfikę branży, jaką się zajmujemy, a jednocześnie stanowiła pozytywne zaskoczenie w porównaniu ze stronami firm konkurencyjnych. Pamiętajmy, że firmowa strona www jest w oczach klienta podstawowym wyznacznikiem naszego profesjonalizmu, a zarazem impulsem do wybrania z wielu podobnych ofert tej jedynej – którą właśnie my posiadamy.

Czego unikać na oficjalnej stronie internetowej?
Aby nasza strona www była miła dla oczu klientów i skutecznie zachęcała do skorzystania z naszej oferty, powinniśmy wiedzieć też, co z niej wyeliminować. Możemy wzbogacić stronę w elementy interakcyjne np. grafikę typu flash, ale nie przesadzajmy z ilością bodźców, jakie serwujemy naszym odbiorcom. Zbyt jaskrawa strona może natychmiast zniechęcić odbiorcę, wywrzeć złe wrażenie, którego już nie sposób odmienić i w efekcie tracimy potencjalnego klienta. Poza tym zakładając stronę www, unikajmy zbyt skomplikowanej nawigacji. Gdy menu jest mało czytelne i nie wiadomo, gdzie wysłać maila z zapytaniem, potencjalny klient szybko frustruje się i szuka innych stron, gdzie sprawnie i szybko znajdzie dokładnie to, czego szuka.

Jak wyróżnić swoją witrynę na tle konkurencji?
Możemy zdecydować się na oryginalny wygląd strony, ciekawe aplikacje, elementy interaktywne np. w postaci ankiet, czy sond dla odbiorców. Naszym atutem będzie zapisanie treści w poprawnej językowo formie i z zastosowaniem czytelnej dla odbiorców czcionki. Aby nasza strona była reprezentacyjna i nieszablonowa, zwróćmy też uwagę, jak ją pozycjonować i w ciekawy sposób zadbać o pozytywne relacje z klientami przy użyciu popularnych portali społecznościowych oraz blogów tematycznych.