Jak współpracować z agencją?

2015-09-30 dodany przez Mateusz Wojtkowiak

Jeszcze kilka lat temu wystarczyło wprowadzić na rynek dobry i oryginalny produkt, a w krótkim czasie można się było cieszyć ze wzrostu jego sprzedaży. Obecnie już nawet marki z długoletnią tradycją muszą walczyć o sukces w biznesie i szukać nowych sposób na zainteresowanie, złapanie, a następnie zatrzymanie klienta przy sobie jak najdłużej. Aby ten proces nie był dla firmy tzw. "Syzyfową pracą", warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji reklamowej. Receptą na sukces jest zatem współpraca firmy z agencją. Co należy zrobić, aby obie strony były z tej współpracy zadowolone?


Diagnoza otoczenia
Kluczem do owocnej współpracy z agencją jest dokładne określenie, na czym polega działalność danej firmy i jakiej pomocy potrzebuje, by odnieść sukces rynkowy. Zanim więc podpiszemy z agencją jakąkolwiek umowę, przeprowadźmy analizę SWOT naszego przedsięwzięcia i zastanówmy się, jakiego rodzaju działania ze strony specjalistów będą wsparciem sprzedaży, ułatwią promocję naszej marki, czy wzmocnią lojalność naszych klientów. Trudno oczekiwać oszałamiającej kampanii naszego produktu, gdy sami nie jesteśmy świadomi naszych mocnych stron i marketingowych "pięt Achillesa".


Płynna komunikacja
Kolejnym krokiem do budowania współpracy z agencją jest nasz wkład we wzajemną komunikację. Zwróćmy uwagę na kompetencje społeczne agencji, której chcemy powierzyć działania reklamowe na rzecz naszych usług. Szanujmy czas ludzi, z którymi przyjdzie nam ustalać szczegóły przyszłej kampanii marketingowej. Nie działajmy pochopnie, kierując się sympatiami. Twardo negocjujmy warunki współpracy, pozostając jednak partnerami z klasą i kapitałem intelektualnym. Będziemy mogli nawzajem śmiało spojrzeć sobie w oczy i szczerze ustalić zakres działań agencji.


Sprawdzone referencje
Postawmy na oszczędność nakładu pracy, czasu i środków finansowych związanymi z działami promującymi nasze usługi. W tym celu postawmy na agencję z pozytywnymi
i merytorycznymi rekomendacjami zrealizowanych projektów. Doświadczona agencja będzie wiedziała, jakie wyzwania stoją przed naszą firmą i swoje działania dostosuje idealnie pod naszym kątem. Nie będzie mowy o działaniu po omacku i traktowaniu naszej firmy niczym królika doświadczalnego przez obiecującą agencję reklamową.


Zespół ekspercki
Niech agencja, którą wybierzemy, będzie niczym dobry i sprawdzony lekarz. Mamy prawo czuć się bezpiecznie, a zarazem korzystać z dobrych rad fachowców w swojej dziedzinie. Pamiętajmy, że dobra agencja to zespół kompetentnych specjalistów, którzy zawsze chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania związane z naszymi zleceniami.


Nieszablonowe rozwiązania
Kluczem do osiągnięcia sukcesu rynkowego jest realizacja innowacyjnych, a zarazem umyślnie twórczych rozwiązań w zakresie promocji naszych usług. Czy zawsze jesteśmy otwarci na świeże pomysły agencji? Czasem cenimy tylko taką kreatywność, która jest dopasowana do naszych potrzeb, albo co gorsza, utartych schematów działania w firmie. Nie dajmy się też zwariować i dajmy szansę tym, którzy nie tylko czarują pomysłami, ale sprawnie żonglują naszym budżetem.